Hjem

For en stund siden fikk jeg en veldig hyggelig mail fra redaktøren for magasinet Hjem. Dette er et magasin som utgis av Sjømannskirken. De har en fast spalte som heter "Mitt hjem", der utflyttede nordmenn forteller hva som er deres favorittsted i deres nye hjem, og tre ting der, de ikke "kan leve uten". Jeg ble altså spurt om jeg ville bidra.
Jeg har ikke noe forhold til sjømannskirken annet enn det jeg har lest i media, og en og annen bekjent som har besøkt den. Det skal vel sies at jeg ikke har noe særlig forhold til kirken i det hele tatt, annet enn at jeg går dit når det er bryllup, dåp osv. Men redaktøren sa at jeg ikke trengte å være hverken religiøs, eller å ha et personlig forhold til sjømannskirken for å bidra, da magasinets målgruppe i hovedsak er nordmenn i utlandetfor,så jeg takket ja.
Det å ha et sted der man møter nordmenn, et holdepunkt, et sted som er litt hjemme når man bor i et annet land kan være viktig for mange, så derfor tenker jeg at sjømannskirken er en fin ting også for de som ikke er spesielt kristne. Dessuten har jeg hørt at de har veldig gode vaffler der, og det skal man ikke kimse av..
Så her er mitt bidrag.

Litt uklart bilde.. Men du kan lese denne utgaven av Hjem, og foregående HER.

Kommentarer

  1. Ikke overraskende at du blir spurt. Du er veldig flink å skrive. Jeg vet flere som har glede av å lese set du skrivet

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg