Past and present

er en utstilling som pågår i det ganske så nyåpnede museet i gamlebyen. Utstillingen ble åpnet med taler holdt av museumsdirektøren, ordføreren og den norske ambassadøren. Hva han gjorde der? Jo utstillingen består nemlig av verker laget av tre norske kunstnere. Mona Lalim, Marian Heyerdal og Ole Lislerud. Ordføreren sa så fint at vi nordmenn i Terracina ikke lenger regnes som turister, eller gjester men som venner, og at vår tilstedeværelse er veldig positiv. Ja vi lærer visst til og med Terracineserne litt god oppdragelse... Museumsdirektøren derimot hadde visstnok fått erfare hvor mye nordmenn drikker, og var litt sliten etter den foregående kveldens middag...

Kunst er så mye og sikkert øyet som ser, så jeg skal ikke prøve meg på noen anmeldelse..

Lokaltv var også på plass. Og mens jeg tørket svetten som værst (det var nemlig veldig varmt i dette rommet) oppdager jeg at kameraet er rettet mot meg. Og ja, jeg har blitt observert på TV.


Installasjonen til Marian Heyerdal symboliserer vannet som ble drenert fra sumpene i området, og er laget spesielt for denne utstillingen i Palazzo della bonifica. Fargene er inspirert av maleriene på veggene.

Installasjon av Marian Heyerdal. 

Kommentarer

Populære innlegg