En liten kjærlighetserklæring



Ja det vil jeg kalle denne atikkelen i huffingtonpost om Terracina. Første gang jeg kom til Terracina, ble jeg litt skuffet. Nei, det var ikke kjærlighet ved første blikk. Jeg hadde allerede sett litt av Italia, og det var definitivt andre steder som opptok italiaplassen i mitt hjerte. Men kjærlighet gjør blind som man vet. Ikke det at de andre stedene ikke lenger er fantastiske, men sakte men sikkert fikk jeg heldigvis øynene opp for hvor flott og ikke minst vakkert det faktisk er her, og at Terracina har litt av alt og noe for enhver smak. Også ting som mine andre favorittsteder manglet.
Terracina er strand, fjell, ny by og gammel by, en historie som går flere tusen år tilbake i tid, kortreist GOD mat, og en strategisk beliggenhet. Nei det var nok ikke uten grunn at de antikke Romerne kom hit på ferie..
Mye har også skjedd siden jeg kom hit første gang for 14 år siden. Forbedringer som både har gjort det enda bedre å bo her og å feriere her. Det var min lille kjærlighetsærklæring.

Kommentarer

  1. Ja, det er lett og forelske seg i Italia !

    Fint å lese under her dine tanker - om å leve i Italia, og du gjør det faktisk "heltid" har virkelig flyttet helt og holdent !

    Det har ikke vi gjort, som du sikkert har forstått.
    Tror ikke jeg kunne gjort det, trives veldig godt med vår "Modell" halvtid i Norge og halvtid i Italia, for oss ble det en perfekt blanding ! Men, da må man også ha ett hjem i begge steder, ser at den ikke alltid er lett å få til - ref. tv programmer hvor engelsk menn selger alt de eier og har, flytter til Italia, og "får det ikke til" eller blir ikke helt som de drømte om.....det må være veldig trist å oppleve.

    Du er flink som har lært det italiensk flytende, den koden der greier ikke jeg og knekke, heller ikke lett med norsk mann ;) he he he

    Uansett i livet, eldre man blir, skjønner man at HELSE er alt som gjelder :) Godt nytt år !!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg