And then there was light..

"Er det sant at i Norge er det mørkt i seks måneder og så lyst i seks måneder?"  Dette er et spørsmål jeg faktisk har fått flere ganger av italienere som lurer på hvordan livet arter seg på våre breddegrader. Og det er jo kanskje ikke så rart at man ikke helt klarer å forestille seg mørketid og midnattsol hvis man aldri har opplevd det. Vel vi har selvsagt ingen av delene her, og selv om jeg kan savne lyse sommernetter innimellom så er det faktisk ganske deilig at mørket faller på i ni halvti tiden i de varmeste månedene.
Men akkurat nå nyter jeg at dagene blir lengere. Jeg er så heldig å se de vakreste solnedganger både fra her vi bor, og oppe fra leiligheten min i gamlebyen. Så slik kan jeg følge med på hvor mye lenger ildkula kryper bortover horisonten for hver dag. før den forsvinner helt.

22. februar

11. mars
14. mars

Kommentarer

Populære innlegg