The crazy catlady...

I dag er det visst "la festa nazionale del gatto", kattenes dag, her i Italia. Hver 17. februar siden 1990 har man altså feiret katten. Dagen markeres rundt omkring i landet med tilstelninger av diverse slag. Italienerne er et dyrekjært folkeslag, og omtrent halvparten av alle italienere har et pelskledd (eller fjærkledd) familiemedlem.  Og en stor andel av disse igjen har både to og tre dyrevenner. Til tross for krisetider sier de fleste dyreeierne at de er villige til å bruke mye penger på dyrene sine. Og jeg kan love at både fo'r og medisiner koster her i Italia også.
 Vel, vi har åtte familiemedlemmer av det pelskledde slaget. "The more the merrier" sier nå jeg. Vi  har god plass ute, og det er ikke slik at vi har dem alle oppi sofaen..Uansett, det var kanskje greit at jeg fikk oppklart følgende misforståelse da jeg var hos tannlegen sist.(Vi har faktisk en norsk tannlege her i Terracina) Altså, hun spurte om jeg har barn.og jeg svarte som sant var at "nei jeg har ingen barn, jeg har hunder og katter". Hun oppfattet "jeg har hundre katter".... Det hadde blitt litt av et kalas på kattenes dag! Nei, det får nok holde med de fire vi har. Tror jeg da...

Topolina, familiens store musejeger og "fars" favoritt.

Mimi, familiens enstøing.

Kommentarer

  1. Mama mia, 100 katter hadde vært noe :) elsker bloggen og humoren din.. keep on writing ♥

    SvarSlett
  2. Oj, takk ! Veldig hyggelig å høre! He he, ja ikke sant:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg