Laundry day

Når jeg bodde i borettslag i Oslo, kom det stadig beskjeder på oppslagstavla om at tørkestativ og ting på balkongene absolutt ikke måtte synes fra utsiden. Vel, man er ikke så nøye med det her for å si det sånn. Her er det en selvfølge at vasken henger mellom husene, også undertøyet. Men det er ikke bare den slags personlige ting man får innblikk i når man spaserer gjennom gamlebyen. Private temaer blir diskutert høylytt med vinduene på vidt gap.  I oslo hadde jeg naboer som jeg hverken hadde sett eller hørt på de årene jeg bodde der. Her vet jeg mer om dem enn jeg kanskje egentlig ønsker.
 Vincensa forteller villig vekk om mine nye naboers private anliggender. Og hun spør flere spørsmål enn jeg egentlig vil svare på. Men det er ikke så lett å sno seg unna." Har du tenkt å gifte degVivian? Nei jeg har ikke noen planer om det. Ikke gjør det! Og ikke skriv leiligheten på noen andre enn deg selv. Den er din og bare din. Neida det skal jeg ikke.. Ja Piero har sitt eget hus og du har ditt. Og ikke gift deg!" sier hun, når jeg forlater henne. "Nei, nå skulle Piero ha hørt meg!"Så ler hun godt av seg selv. " Ciao bella! Ciao!"



Kommentarer

Populære innlegg