Smått og godt

Pusse pusse pusse. Jo mer jeg pusser jo mer blir det liksom å pusse.. hvis dere skjønner.. De som hadde malt forrige gang hadde ikke hørt om at forberedelser er halve jobben." Malertape er noe tull". Vel,vel slik flyr no dagan.
 Jeg har arvet litt "smått og godt" av de forrige huseierne. Noe var avtalt, og noe tenkte de kanskje at jeg kunne få glede av. Noe har allerede gått i søpla. Et lekesverd som ulte hver gang jeg rørte på det. Også i søppelposen da jeg bar det bort i søppelcontaineren... Noen gamle puter med solsikkemønster.( Jeg tør påstå at et hvert italiensk hjem med respekt for seg selv innhar et eller annet med solsikkemønster...eller sitroner.) Ja, også en plastmadonna.
Andre ting har jeg foreløpig beholdt. Som denne som henger på utgangsdøren. "Padre Pio velsign hjemmet vårt"...tja det kan jo iallefall ikke skade å la den henge..


En cd med Gigi Alessio, en "smørsanger" fra Napoli, et kakefat med tilhørende kakespade i porselen, en heklet gryteklut med kirsebær og en såpeboblerefill.( Ved nærmere ettertanke var visst den plastmadonnaen selve såpebobleblåserutstyret..) Da kan vel bare festen starte?

Kommentarer

Populære innlegg