Kjærlighet ved første blikk..

Kontrakten er signert.Om ikke så altfor lenge har jeg forhåpentligvis nøklene i hånden. I ca tre måneder har jeg vært husløs. ( Må ikke forveksles med hjemløs.Og nei, jeg skal ikke flytte). I oktober solgte jeg leiligheten min i Oslo. Akkurat da markedet snudde. Var ikke så heldig med den..Begynte å kikke på leiligheter til salgs i gamlebyen i høst.Visninger avtales med eier eller megler. Det er kjemisk fritt for boligstylister og glansede prospekter med bilder tatt i vidvinkel og duft av nybakte boller(!?). Her får tannbørsten,oppvasken,skittentøyet og bilder av familien ( og padre pio) stå i fred. What you see is what you get. Boligannonsene er av varierende kvalitet, med bilder tatt i rare vinkler og dårlig lys. Hvis det i det hele tatt er noen. Leilighetene til salgs er mange og kjøperne få. Men det betyr nødvendigvis ikke at de senker prisen.. "Du finner ikke noe bedre enn dette", har jeg hørt flere ganger. Til tross for bedende øyne i budrunden holdt jeg på mitt og til slutt sa de ok.  Med fire hunder og fire katter er jeg ganske immun mot bedende "bare en liten bit til" blikk...
Vel, det var kjærlighet ved første blikk. Litt "ruskete", og jeg kunne sikkert ha funnet noe mer praktisk i sentrum.  Men med sjel, historie, potensial og nydelig utsikt.
 Investering,ekstrainntekt, min "lille" hule og hobbyprosjekt. Den skal møbleres med gammelt og nytt og laget selv. Og den eneste jeg trenger å inngå innredningskompromisser med er lommeboken.
Har tusen ideer oppe i hodet og jeg klør i fingrene etter å begynne å svinge malekosten.

Opp trappen og til høye ved det gule huset.

Øverste balkong er snart min..

Kommentarer

  1. Gratulerer!! Er så vakkert opp i gamle byen!: Jeg gleder meg til å besøke den nye leiligheten etter hvert:-) Som utleier så bærer du vel kofferten min opp alle trappene? Jeg tenker jeg tar den som det står "Heavy" på ;-)

    SvarSlett
  2. Grazie! Selvsagt bærer jeg kofferten din. Alt for kunden;) (heldigvis finnes det også en enklere adkomstvei..)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg