Malocchio

Dette året har hittil vært uhellet og uflaksens år. Alt fra punkteringer til infeksjoner. Det er virkelig sant det man sier om at en ulykke kommer sjelden alene. Tilfeldig? Jeg er ikke så veldig overtroisk, men man kan jo begynne å lure. Malocchio! Vil kanskje en italiener si. Altså at noen har gitt deg "det vonde øyet". Pieros tante hevder å kunne fjerne dem. For et par år siden gikk jeg til henne (mest av nysgjerrighet) da jeg hadde vært plaget med hodepine i flere dager, og hun mente malocchio var grunnen.. Kort fortalt drypper man olivenolje i en skål med vann og fremfører en regle/bønn. Som kjent så blander ikke olje seg med vann, men blir liggende å flyte som en dråpe. Hvis man ikke har malocchio da vel og merke. Da sprer oljen seg utover, og blander seg med vannet. Om jeg hadde noen? En hel haug!!Hæ! tenkte jeg .Noen er sjalu på deg! sa tanten..Vel, når seansen var over tok hun en test for å se om olivenoljedråpene fortsatt blandet seg med vannet. Det gjorde de ikke. Magi? Tilfeldigheter? Ja ikke vet jeg. Nå er det altså flere ting som skal beskytte mot malocchio. Blandt annet gjenstander med øyesymbol. Dette smykket fikk jeg av min svigermor for noen år tilbake. Og nå leser jeg at øyesmykker har blitt svært så trendig, takket være Mette Marit som bærer et armbånd med et øyemotiv (jeg følger da med på norske nyheter må vite..). Så da er det vel bare å henge det på.Trendig og beskyttet på en gang!
Snakk om to fluer i en smekk.

. 
 
Kom dessuten på at jeg kjøpte dette øyearmbåndet på markedet for noen måneder siden. Det skal jeg jammen gi bort til en som har vært minst like uheldig som meg i det siste. 
 

Skilpaddene kjøpte jeg på stranden, fordi jeg syntes de var så søte, men de skal visstnok bringe lykke.. 
Posted by Picasa

Kommentarer

  1. Står jo på min to do-list dette!! Etter "bestille tannlegetime". Jeg har trua på tanta :-)

    SvarSlett
  2. Tannlegen ja..der sa du det.. Vel, tro kan flytte fjell:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg