Gøy på landet..


Det ligger et teppe av små hvite blomster på bakken. Oliventrærne er stappfulle av dem. Det ser lovende ut for årets olivenhøst. De siste årene har vært magre. Så mange er nok glade for at de i år kan fylle opp lagrene og evt lommeboka igjen. Joda det er fint å være omgitt av oliventrær. Det er bare litt "upraktisk" når man er allegisk mot olivenpollen..Slik som meg. Det klør, det nyses, det renner, det dryppes og det sprayes. Så akkurat nå ønsker jeg både trærne og det som henger på dem "pokker i vold".

Oj nå hører jeg bjeller i det fjerne!

Ja  det var hestene som ble tatt ned fra beitet. Like stas hvert år! Ikke så gæærnt å bo "på landet" alikevel.


Kommentarer

  1. I Norge har man "ku-slepp" i mai mnd, og her hester !
    Litt flottere syn dette her he he he

    Du vet du hva ? Jeg har faktisk ikke lagt merke til de hvite blomstene på oliven trærne, noengang...?!?!
    Men, får litt oliven på mine trær...likevel, merkelig

    SvarSlett
  2. De er veldig små disse blomstene, så kanskje det er derfor du ikke har lag merke til dem..? Mengden varierer jo også fra år til år. Denne våren er det iallefall mer enn nok av dem, og jeg GLEDER meg til trærne er helt avblomstret.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg