Autunno

Høsten er definitivt ankommet. I forrige uke stakk jeg fortsatt føttene i sommerskoene og trakk t-skjorta over hodet, før jeg gikk ut i solen. Men i helgen var det brått slutt på sommerværet. Dundyna er på plass og nye "pelstøfler" er innkjøpt ( fjorårets fant jeg stadig innerst i hundhuset...) . Årstiden med varm te og pledd i sofakroken, og tøfler og strikkjakke klar ved sengen om morgenen, er i gang. Og i år er jeg ekstra rustet med varmeflaske som jeg skal varme kalde føtter på under dyna.( Det er sikkert Piero også glad for...)

 
 
Posted by Picasa

Kommentarer

  1. Tror jeg fant frem dundynen for ca 2 måneder siden.... Vi bor "på landet" ca 500 m.o.h og her blir det fort kjølig om nettene selv om dagene er varme. Jeg er i grunnen alltid veldig fornøyd når jeg kan finne frem dyne, pledd og te..... Før jeg flyttet ned hit trodde jeg at jeg var en "sommerperson", men har funnet ut at sommeren er den årstiden jeg liker minst her i landet. Jeg foretrekker 20-25 grader istedet for 40+. Og litt kjølige morgener med fyr i peisen og en kopp te å varme seg på syns jeg er helt topp!

    SvarSlett
  2. Mine favorittmåneder er april, mai, september og oktober. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Da er jeg kanskje en "norsksommerperson"..? Du som bor i høyden kan kanskje t.o.m vente deg litt snø om vinteren?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg