Vendesi=til salgs

Til salgs
I sentrum,eller i gamlebyen, med sjøutsikt. Innerst i et smug eller på en piazza.  Nyoppusset eller falleferdig. Det finnes noe til salgs for enhver smak.
Jeg har blitt stoppet av naboer, bekjente  og P's gamle venn. I tilfelle jeg skulle kjenne noen nordmenn som skulle være interesserte i en feriebolig, eller kanskje en tomt? Noen selger kun hvis "qualcuno mi fa ridere" (hvis noen får meg til å le..). De har god tid, og kankje ikke så stort behov for å selge. Men så er det de som veldig gjerne skulle ha solgt, og man kan bli enig om en pris som kanskje får kjøperen til å smile.


Noen av leilighetene jeg så på for tre år siden, når jeg kjøpte min, er fortsatt til salgs. Markedet er ikke på selgers side. Leiligheter jeg ikke hadde råd til da, kunne jeg kanskje ha kjøpt nå. Det er spesielt en. Jeg tror den hadde vært perfekt. Akk ja. Den som hadde visst.
"Du får selge din" sier P...."Hmm.." sier jeg
Skal det være en garasje?



Til de som har bedt meg viderføre at her i Terracina er det litt av hvert til salgs: Det er herved gjort. For min egen del, har jeg begynt å tippe lotto. Foreløpig.






Litt av hvert, for enhver smak..

Kommentarer

Populære innlegg