Velg meg!

Det er valginnspurt. Om få dager skal ny ordfører velges. Blandt kandidatene er det både nye og gamle fjes. Proccacini som måtte gå, fordi han ble dolket i ryggen av sine egne, er tilbake for revansj. Det samme er han som førte kommunen ut i store økonomiske vanskeligheter for noen år tilbake. Noen eier ikke skam... Så er det byorginalen som er mer som en klovn, og som noen holder med fordi han er sympatisk, og får dem til å le. Det er noe for enhver smak.. Han som jeg kanskje tror er best for byen, tilhører et parti som jeg absolutt ikke holder med. Han som kommer fra et parti som jeg liker bedre, vil kanskje ikke egne seg som ordfører. Når man har både slektninger og venner som har kastet seg inn i politikken og i valgkampen, og som forventer seg din stemme, da er det ikke så enkelt. Og  på tur gjennom byen går du nærmest i sikk sakk for å unngå nok en bekjent som mumler- "du hjelper vel meg med en stemme?"
Selv om jeg har bodd her en stund, og sett for mange eksempler på at italiensk politikk for det meste består av egne interesser og penger under bordet osv. så tror og håper jeg at det fortsatt  finnes noen som brenner for en sak og vil folkets beste. Piero derimot har mistet alle illlusjoner og sier "du stemmer ikke på dem du tror er ærlige og ikke lar seg "corrumpere", for de finnes ikke. Du stemmer på den som du synes det er minst ille at sjeler skattepengene dine.. Jeg kjenner at jeg er sjeleglad for at jeg ikke kan stemme her.

Blir det denne karen som blir Terracinas ordfører igjen? 

Kommentarer

Populære innlegg