Tur..



Her forleden var jeg hos tannlegen. Vi har en norsk tannlege her i Terracina faktisk. Så skal du hit på ferie så ta tannlegebesøket samtidig. Penger å spare. Men det var forsåvidt ikke det jeg skulle skrive om..
Vi snakket litt om hunder, hundeeiere imellom. Og ettersom vi har flere, så sier hun, tannlegen altså, "du går mye tur du da?" Jeg tror det tok litt tid før jeg svarte. Det høres jo så fint ut å si at ja jeg går mye tur.. Men sannheten er ofte denne.
Når jeg "går tur" med Emma, sitter jeg som regel på min faste knaus i naboens olivenlund...
Der beundrer jeg utsikten, funderer over livet og hører på fuglene som kvitrer. Emma ser jeg "av og til" når hun farer forbi, helt oppslukt av sin firfisle jakt. Hun har undersøkt hver krik og krok og smutthull hundre ganger, men er like entusiastisk hver gang. Hun nærmest hyler av glede når hun skjønner hvor vi skal.
Men vi er ikke alene. Tre andre familiemedlemmer er også med.. Hver gang. De følger hunden med et noe misbeliggende blikk, og jeg kan "se" at de tenker "hva er det hun driver med! Man jakter da ikke sånn!"
 Av og til må de rømme opp i et tre. For Emma dampveivalls lar seg ikke stoppe av en katt som sitter i veien..
Så etter en stund går vi hjem igjen. En sliten hund, en matmor med fred i sjelen og tre katter med halen til værs. Fint å gå tur, men det er ikke  så gæærnt dette heller.










Husets storjeger demonstrere hvordan jakt egentlig skal gjøres..
I farta! Best å komme seg unna!

Av erfaring er det tryggest her eller på et fang.



Kommentarer

  1. Høres da ut som en skikkelig "mindfullness" tur dette her, for sjel og tanker - må da være bra ;)

    ..forresten hadde du noen hull, tro ??

    GOD PÅSKE !

    SvarSlett
  2. Ikke sant? Jeg tenker at det som er bra for sjelen er bra for kroppen også;) Null hull!!
    Buona pasqua til deg også Helen:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg