I'm still here


Ser at det er en stund siden jeg har oppdatert bloggen. Vet ikke om kreativiteten rant ut av meg sammen med svetten, men jeg har liksom ikke følt at jeg har hatt så mye å melde. Det er rart med det, men det er nå engang mest hverdager her i "syden" også.
 Til tross for at vi har rundt 30 grader om dagen, er altså sommeren over..Skolen startet igjen denne uken( for de det måtte gjelde), og det er langt mindre folk i byen. Skolestart er liksom litt som nyttår. Man ser litt tilbake på året eller sommeren som har gått, og føler at man får litt nye blanke ark.

Sommeren har gått som en røyk. Når jeg ser meg i speilet så ser jeg at jeg har blitt noen solrynker og pigmentflekker rikere. ENDELIG har jeg fått farge på kroppen,.. i følge mine italienske strandvenner. Sommerkroppen 2015 kom og gikk. Etter en lang periode med halsbrann, som igjen resulterte i at jeg måtte holde meg unna melkeprodukter deriblant is... og vin og annet godt, forsvant et par kilo som jeg hadde tenkt å trimme av meg på vårparten. Ja litt trappegåing i oppimot 40 grader, og noen sporadiske knebøy hjalp kanskje også. Halsbrannen har nå gått over...
Ellers har gjestene i casa Emma ankommet og reist,og jeg er fornøyd med sesongen. Bortsett fra en vannlekasje på badet som skapte litt bryderi, men som heldigvis ikke var så alvorlig som jeg trodde, så har alt gått bra. Vannlekasjen lot seg heldigvis fikse uten at jeg måtte bryte opp badegulvet, slik jeg fryktet.
Jeg fikk altså en telefon fra en nabo om at Antonietta ,på noenogåtti, som bor under meg, hadde fått vanndråper i hodet når hun satt på bideen en tidlig morgen. Jeg var hos henne flere ganger, men så ikke noe spor av noen vanndråper, men heller en fuktflekk som jeg ikke vet om var gammel eller ny. For å gjøre en lang historie kort så løste alt seg uten at gjesten mine måtte foreta kroppsvasken i en balje eller i fotbadet som Antonietta sa. Og om lekkasjen var et resultat av at Antoniettas avdøde mor ville spille henne et puss, slik hun påsto, er jeg fortsatt noe usikker på..
Ellers har dagene kommet og gått, med hyggelige og noen mindre hyggelige hendelser. Men det får jeg komme tilbake til senere. Enn så lenge,god høst og ny start!

Noen blinkskudd fra sommerens hendelser..

Kaktusen blomstret.. Når man ikke  overhodet har grønne fingre, blir små grønne gleder store.


Propper i ørene. Det beste middelet mot mine strandvenners evige sladder..
En god cappuccino og Italias fineste utsikt. Monte Giove.

En av de få dagene det var dårlig vær, og vi måtte rømme fra stranden fordi parasollene begynte å blåse veggimellom. Det kom heldigvis ingen skypumpe som mange hadde fryktet.
En god frokost. Hadde visst ikke halsbrann denne morgenen... Kanskje etterpå.
Emma! Emma ! Du blir nok aldri noen selfiedronning.
Å være på stranden til solen går ned er toppen av lykke.

Kommentarer

  1. Så koselig sommerbilder :)

    Godt halsbrann har gitt seg, høres ubehagelig ut....

    Retur til Italia tirsdag, så spent på været, men skjønner det ennå er varmt.
    Jeg husker september/oktober pleier å være som "norsk sommer" og den elsker man jo :)

    Nyyyt fine dager og straks helg !

    SvarSlett
  2. Takk Helen! I dag er det varmt! Og det skal det visst bli iallefall et par dager til. September og oktober er mine favorittmåneder:) God helg til deg også!

    SvarSlett
  3. Ser ut til at livet i Italia er topp :)
    Jeg er for tiden i Oslo, og her har det regnet en uke i strekk omtrent!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Joda livet er stort sett bra det:) Huff håper regnet gir seg til det blir min tur å reise til Oslo..;)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg