Anno nuovo

Nytt år og nye muligheter. Det gamle ebbet ut i norsk stil. Kaldt og med noen snøflak som dalte ned fra himmelen. Med minus 3 grader og vind fra nord kan jeg med hånden på mitt norske hjetre si at det var ISKALDT! Vi feiret nyttårsaften på en agriturismo litt utenfor Terracina, sammen med venner. Kvelden besto for det meste av det de fleste festlige anledninger består av, nemlig spising.

Forrett: Mozzarella, spekeskinke, bønner, aubergineruller, ovnsbakt fenikkel, polenta,radicchio og frityrstekt gresskar.
1. primo: Sopprisotto.
2. primo: Pasta med kjøttragu.
Secondo:Svinestek med poteter og " broccoletti"

Etter rakettene var det klart for lenticchie og cotechino (linser og en slags pølse), som er obligatorisk på nyttårsaften, og som  visstnok skal bringe et godt økonomisk år...( Jeg var på det tidspunktet så mett att det ikke var mange skjeene jeg fikk i meg, så det er mulig jeg kan vente meg et magert år...Heldigvis spiste P opp hele sin porsjon...) Og helt til slutt julekake, sjokoladekake, nøttekake og et par andre som jeg ikke vet navnet på.
I morgen feires julas siste helligdag "Befana",og det betyr mer godsaker (iallefall for de små)..Men så,  er det bort med julepynt og godsaker. Og det er nok like greit. Jeg ønsker hverdagen velkommen!


Ønsker alle et riktig godt nyttår!

Kommentarer

Populære innlegg