Get lost..

Jeg er skikkelig glad i  å ta trikken.Når jeg er hjemme i Oslo tar jeg gjerne trikken bare for kosens skyld. Jeg blir ikke uvel som jeg ofte blir på bussen, og den går ikke så fort, slik at man får god tid til å kikke på det som passerer forbi. Jo eldre trikk, jo koseligere. Jeg hadde lenge tenkt på å ta trikken i Roma. Og sist gang jeg dro var det nesten målet med turen... Ja det er kanskje litt rart..
Nuvel. Utstyrt med kaffe i drikkebeger (det er nesten obligatorisk for en god trikketur), så og si  kastet jeg meg på første og beste trikk utenfor termini, i håp om at den skulle ta meg til et område jeg kjente og kunne tenke meg og dra til. Vel det gjorde den ikke. Jeg satt en stund og tenkte kanskje den svinger ned her, eller kanskje den kjører bort der, men  jeg skjønte etterhvert at dette bar galt av sted. Heldigvisvar det ingen som spurte meg om "går denne trikken til...?", eller "hvis jeg går av her,er jeg i nærheten av.......?"( noe som nesten alltid skjer meg når jeg er i Roma). Jeg ville jo helst ikke avsløre at "sorry men jeg aner ikke engang hvor jeg er". Turist på avveie..Det fine med trikken er jo at man bare kan hoppe av, gå over veien og ta samme trikk tilbake til utgangspunktet. Vel,  jeg fikk iallefall sett et område av Roma jeg ikke har sett før. Og det finnes noe fint å se nesten i hver krik og krok av Roma. Neste gang prøver jeg på en ny trikketur, og kanskje den tar meg til ett sted jeg ikke visste at jeg gjerne ville besøke.

Kommentarer

  1. Sitter her og humrer...herlig trikketur :)
    Jeg har ennå tilgode å ta trikken i Roma, tatt skytrain i Bangkok...uten sammeligning forøvrig, men litt spennende å ta alene, men visste jeg var på riktig trikk.

    Ser det ennå er finvær i Roma, så ønsker deg fine dager, hvor enn du er !

    SvarSlett
  2. Skytrain det hørtes flott ut! Det er bare det at jeg har veldig høydeskrekk... Mulig jeg hadde måttet ha noe annet enn cappucino i koppen ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg