Roma!


Det har rykket i Romafoten en stund. I de varmeste månedene er det helt greit å holde seg her i Terracina, med kort vei til et bad i sjøen. Men så fort temperaturen "tillater det", setter jeg meg på toget for å få meg en dose storby.
Jeg som er oppvokst med grorudbanen, føler meg hjemme når rulletrappen tar meg ned under jorda og jeg stiger på t-banen eller metroen som den heter Roma. Det er en egen t-banelukt som føles veldig kjent... Til og med å kjøre rulletrapp blir plutselig litt stas.
Foruten min faste runde innom HM, Zara, Gap osv i Via del corso, tar jeg meg en runde i smågatene, (som denne gang ble dyrt fordi jeg falt innom en "Seven for all mankind" butikk som er mitt yndlingsjeansmerke hvor det var en veldig hyggelig og dyktig selger.. need i say more...,) Og selv om jeg har sett Piazza Navona, fontana di Trevi og Pantheon mange ganger nå, så er de alltid like vakre, så jeg må beundre dem litt også. Jeg prøver å få med meg en utstilling når jeg først tar turen, og denne gang falt valget på en utstilling av Andy Warhol. Absolutt verdt et besøk.
 Og så, med full handlepose og et hode fullt av inntrykk, setter jeg meg fornøyd på toget tilbake til Terracina.
På bussen til Monte San Biagio.

Kommentarer

  1. Jeg har kommet hjem fra Roma for en drøy uke siden. Trevifontenen var under restaurering, ellers var alt det andre som før. Fant kosmetikkmeret Kiko på via del Corso denne gangen og ble fornøyd. Ikke mye shopping ellers på meg. Tre par hansker som jeg trengte for høst og vinter. Har en liten butikk båndene Campo dei Fiori som jeg handler i. Blir jo alldri ferdig med Roma.

    SvarSlett
  2. Tre par hansker er ikke dårlig det! Gikk forbi en hanskebutikk med mange fine røde hansker i vinduet. Får ta en bedre kikk neste gang. Det er enda en stund til hanskesesongen starter her:)

    SvarSlett
  3. Roma blir man aldri lei :)

    Vært der ett par ganger, men dessverre aldri lenge nok. Har ennå noen sightseeinger igjen å se på....I år lurer vi rett og slett på, om ikke vi skal feire nyttårsaften der ? Sjekket litt opp...og jeg tror nok jeg bør bestille snart. Ellers har vi feiret nyttårsaften 3 år på rad i byen Orvieto, der har de Umbria jazz festivalen, alltid moro det og, men forandring fryder det og...

    Takk for fint gjensyn fra Roma :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg