Ponza, Italias hemlighet.

 I sommer ble det ingen tur til Ponza. Sommeren startet med at svigermor fikk solstikk og deretter gikk det slag i slag med div sykehusopphold. Så vi måtte holde oss i Terracina hele sommeren og høsten. En italiener som får solstikk? Tenker du kansje.. Vel, svigermor som er godt oppe i årene og lider av diabetes og høyt blodtrykk,er jehovas vitne. Hun hadde trasket rundt i mange timer, mens solen sto som høyest på himmelen for å predikere ( eller hva det kalles..). Og da gikk det som det gikk. Skyhøy feber, og ett lengre sykehusopphold.  Er ikke det et tegn fra oven så vet ikke jeg! Hvis du skjønner hva jeg mener. Dette kunne jeg skrevet en helt egen blogg om kjenner jeg... Men nok om det.

På min nye favoritt interiørblogg "The stylefiles", kom jeg over noen innlegg om Ponza, og en artikkel fra "The independent" om øya.
 Så i sommer håper jeg det blir Ponza tur. Det er noe eget med øylivet. Om det er det å være omgitt av hav på alle kanter, eller de fastboendes laidbacke væremåte vet jeg ikke, men det gjør uansett godt for kropp og sjel.
Fra bladet Elle.

Kommentarer

  1. Gjett at jeg har lyst å besøke Ponza da.... Har drømt om det helt siden jeg så programmet "Solens mat" i Norge for ca 8 år siden. Øyen ser bare fantastisk ut. Og jeg må jo innrømme at det er noe spesielt med øylivet. Hadde jeg kunnet velge fritt hvor jeg ville bo her i Italia så hadde det garantert blitt på en liten øy - uten altfor mange turister. Som bergenser er jeg litt "avhengig" av å bo ved vannet/sjøen; istedet så bor jeg nå høyt over havet langt inne i landet..... Håper imidlertid at jeg klarer å få tatt meg en tur til Ponza i løpet av de nærmeste årene... En ting jeg har lært meg i Italia er at det nytter ikke å planlegge noe, man må bare ta ting som de kommer. Kanskje kommer vi til Ponza i år, kanskje ikke....

    SvarSlett
  2. Det har du rett i! Jeg tilbrakte sommerferiene mine på en øy i vesterålen til jeg var oppe i tjueårene, så jeg har kanskje fått øylivet inn med morsmelken. Ponza kan absolutt anbefales! Jeg håper på en tur i år jeg også.

    SvarSlett
  3. Ponza-min favorittøy <3 Jeg er så heldig at jeg har hatt anledning å besøke Ponza flere ganger. Den er vidunderlig og absolutt verd et besøk. Neste gang vil jeg forsøke å være der flere dager. Jeg ser du har en leilighet til utleie i Terracina, hva tar du i ukeleie i juni2015 ved leie i 3 uker. mvh Elisabet i Bergen. Nås på Elisabet@ecn.as

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg