Hallo, det er Pave Frans..

eller Pronto! Sono Papa Francesco! Slik lød det da en 23 år gammel gutt fra Terracina tok telefonen da den ringte. Gutten trodde selvsagt at det var noen venner som tullet med ham, men nei det var faktisk paven som hadde slått på tråden. Årsaken var at gutten hadde skrevet et brev til paven med et ønske om en "cresima", som er en slags 2. konfirmasjon (så vidt jeg har forstått..). Paven ringte for å fortelle at han hadde mottat brevet, og at det skulle la seg ordne, og at han skulle ringe tilbake med nærmere tidspunkt. Som dere sikkert skjønner har saken skapt overskrifter her i Terracina. Er ingen tilhenger av den katolske kirke, men må si at jeg har sansen for Pave Frans. Han er en som "alle oss andre", som han også selv sier.
Stiller gjerne opp på en "selfie" med ungdommen.

Kommentarer

  1. Tenker det var litt av en overraskelse for han som fikk telefon fra selveste paven. Jeg har absolutt ingen sans for den katolske kirke, men papa Francesco er vel noe av det beste som har hendt i hele den katolske kirkes historie! Den mannen har både hodet og hjertet på rette sted. Jeg liker spesielt godt at han nekter å bytte ut sølvkorset sitt med et "pavekors" og at han ikke er en sånn glamourpave som den forrige. Min svigermor syns ikke han virker som noen "ekte" pave - nettopp fordi han er for lite glamorøs.... Jeg derimot sier bare "heia papa Francesco"!

    SvarSlett
  2. Helt enig! Så vidt jeg har hørt så kjører han rundt i en gammel bil inne i Vatikanet. Til sikkerhetsvaktenes store fortvilelse...:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg