Its beginning to look a lot like christmas..

Juletreet er på plass og pepperkakene er bakt.
Til tross for at jeg trodde at musene i nærmeste omkrets var utryddet etter å ha fått dem servert på trappen så og si daglig i hele sommer, så hadde noen altså funnet seg til rette ( eller gått i dekning) i  juletreesken  som sto i redskapsskjulet. Og der har de kost seg for å si det sånn. Så treet gikk i søpla, og nytt er i hus.
Pepperkakene måtte bakes uten sirup som det er umulig å oppdrive, iallefall her i Terracina, men det gikk tålelig greit alikevel.
I fjor ble julen feiret på tradisjonelt norskt vis med snø, og ribbe og det som hører til. Piero snakker fortsatt om den noe "stinkende" fisken som rørte seg på tallerkenen, men som han alikevel forsynte seg av flere ganger med et noe forundret  uttrykk i ansiktet.
I år feires julen hos min svigermor ,som er jehovas vitne(og det kunne jeg sikkert ha skrevet en hel blogg om...) og egentlig ikke skal feire jul, eller ta imot gaver... Og utvidet familie. Dvs. min svogers svigermor, et rivjern av en dame på over 90, som snakker ustanselig med rungende stemme , mens datteren himler med øynene og kjefter fra sidelinjen.
Og mens jeg sitter der og prøver å få i meg maten som har havnet på tallerkenen min til tross for at jeg har sagt at jeg er forsynt, er det ikke umulig at jeg forsyner meg flere ganger av vinen, med et noe forundret utrykk i ansiktet.
God jul;)

Kommentarer

Populære innlegg