Firfislehaler og gresshoppevinger..

Nei det er ikke oppskrift på heksebrygg. Selv om jeg har mer enn nok av ingredienser. Firfisler, mus (fra bittesmå spissmusunger til store rotter), innsekter og småfugl. Det går ikke en dag uten at jeg får dem servert på trappa eller balkongen. Lurer på om de har fått med seg alt pratet om økonomisk krise( kattene altså..) Om at italienerne må bruke mindre penger på mat for å få lønnen til å rekke ut måneden. Det er jo hyggelig at de vil bidra men.. Forleden startet jeg dagen med å prøve å redde en stakkars spurv som befant seg i gapet på en av de pelskledde, og som fortsatt var i live. Jeg kunne observeres løpende fram og tilbake på verandaen med en langkost i hånden, for å få Topolina (Minni mus på it.) til å slippe offeret. LASCIA LO! LASCIA LO! (Slipp den! Slipp den!) Uten hell dessverre.
Og jeg begynner å vende meg til å bære bort døde rotter, og firfislehaler som fortsatt bukter seg selv om de ikke lenger sitter på firfisla. Og det rett etter at morgenkaffen er fortært. Ja ja. "What dosn't kill you makes you stronger!" Eller hur?
Godt med en hvil etter endt jakt!
Hun ble døpt Topolina fordi hun som liten minnet om en mus som spratt omkring. Kanskje derfor hun er blitt slik en musejeger..

Kommentarer

Populære innlegg