Torta di limone

Vi har to trær fulle av sitroner. Og til tross for min plan om å drikke et stort glass vann med sitron om morgenen... så går nok de fleste til spille. Så jeg har funnet noen oppskrifter med sitron som en av ingrediensene. Første prosjekt ut: Torta di limone 
 
2 egg
1,5 dl sukker
saft og revet sitronskall av en halv sitron (husk bare det gule av skallet)
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
200 g hvetemel
1 dl melk
4 ss smeltet smør
Visp egg og sukker til eggedosis, og tilsett sitronsaften og skallet. Bland alt det tørre og ha det i vekselsvis med melken og smøret. Hell røren i en smurt form(min er ca 20x20cm) og stek på 175 gr. i 45 min. Bland melis med litt sitronsaft og smør på når kaken har kjølnet. Kaken passer utmerket til (i følge min italienske oppskrift..) frokost og som mellommåltid.

 
Posted by Picasa

Kommentarer

  1. Jeg vil også ha hage med sitrontrær!! Mmmm...

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare si ifra hvis du vil ha noen! Du kan jo komme på selvplukk:)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg